Казка “Новий рік в Карпатах”

новий рік в карпатах

Ось таку нехитру казку написала дитинка в 5у класі місцевої школи на тему “Новий рік в Карпатах”

“Сніг опустився на дахи будинків. Невеликий вітерець розметав залишки сніжинок від вчорашньої хуртовини . Вони літали високо в повітрі і не падали , немов боялися , що знову будуть лежати на землі , а ноги людей їх топтати.
Ось прокинулося сонечко. Побігли промінчики по верхівках дерев і поринули у води Свічі. Вона ще не замерзла. Але ось, ось, прихопить її крижаний гратами молодий Морозець , що живе за далекими горами у Мороза Морозовича .
По інший бік ріки – Мізунка. У горах сніг .
Туристи йшли по стежці вниз , з гори. Але тут , раптом хлопець , що йшов у зв’язці з ними , зірвався і полетів вниз , в ущелину . Його друзі робили все , щоб дістати його . Але їх зусилля були марні. Вони пішли.
Минуло вже багато років , коли трапилася ця біда. Але хлопець залишився в горах і тепер ходить по стежках гір Карпат і шукає своїх друзів.
І ось , коли Місяць визирнула з-за гори , він подивився на іншу сторону. Він побачив на плато стадо баранів і птахів. Йому дуже хотілося їсти , і він вже приготувався зловити собі глухаря чи маленьку куропатку, як за гори , виплив яскравий місяць і освітив все , що було під вершинами гір .
Вершини хребтів дуже добре видно в ясну погоду. Так і виблискують яскравим снігом під сонячними променями. Червоним килимом розсипалися рубінові промені , від призахідного сонця , на плато.
Подекуди поблискують блакитні діаманти Її величності Місяця. Холодної Цариці зимового сезону.
Хлопець стояв за невеликий скелею і дивився , що відбувалося під вершиною гори.
Місяць взимку завжди біла . Це вона від нерозділеного кохання Снігу Сніговича охолола . Тому , відвернулася від нього і назавжди залишилася біла , немов стіна в крижаній печері.
Але ось , в горах пролунав горн.
Високо в небі літали птахи та скликали на новорічне свято .
– Всім, всім , всім. Хто живе в наших горах . Сьогодні в нашому царстві Місяця свято Нового року. Принц Місяць оголосив сьогоднішній день – святом. Високо в небі , вона вже вбирається і готова вийти до вас на схил , на сніговій горі , яка найвища у нас.
Птахи понад лісом літають , кличуть на свято , а ми сидимо біля своєї печери і очікуємо , коли прийде наш ватажок – Вовчиця. Вона і сьогодні пішла далеко в гори. Високо в горах є стежка , де ми можемо перейти на інший бік Карпат, в пошуках нового місця і корму.
– Вставайте , Вовчиця прийшла.
Прокинулися інші звірі . Вони оточили кабаргу і стали слухати.
– Я була далеко в горах . Проходи майже всі закриті. Всі завалені каменями. Обвали . Де – де зійшла лавина . Але ми , все , ж спробуємо пройти по східних схилах Карпат, – Вовчиця стояла , з гордо піднятою головою і казала , – Є невелика стежка . Вона нас і проведе на інший бік гір . Коли я йшла по нашій стежці , мені назустріч вийшов вовк. Він чекав свою сім’ю. Вони відстали . І тепер він очікував їх приходу . Вірний очей розповів мені , що в горах Її величність Місяць проводить свято Нового року. І всім звірам і птахам велено прийти на далеке плато. Але все обов’язково повинні бути ошатними .
– А що таке , Новий рік ? – Запитала маленька Кабарга . Вона з’явилася лише влітку на світ і ще не знала , що таке свято , а тим більше Новий рік.
– Новий рік – це свято всіх звірів і птахів у наших горах . Його завжди відзначають . І на Новий Рік всі звірі і птахи обов’язково повинні надіти зимові наряди , які їм пошили старі звірі нашого стада.
– А що нам робити? – Запитала старша Вовчиця. Вона , звичайно , знала , що таке Новий рік , але вона найстарша з стада і її турбувала відсутність корму на схилах цієї гори. Якщо вони на світанку не підуть плато на цій стороні , то їм доведеться довго йти . Вони не встигнуть спуститися на другий схил і можуть втратити молодняк. Вони ще так слабкі.
– Адже треба йти на той бік гір . Скоро прийде мороз . І ми всі замерзнемо без корму. Дивись , вже білі хмари заволокли найвищу гору . Старий вожак , Біла пляма говорив , що , якщо гори покриває туман , значить , швидкий сніг покотиться вниз. Це наша погибель. Ми не встигнемо перейти . Нам треба йти. Сніг пройде вранці . Дивись , туман ще тільки за тією вершиною , що далеко від нашого табору . Вранці він буде вже на нашій горі. А там , за цією горою , наша свобода і корм. Як казали старі ватажки нашого стада , корм для себе треба шукати завжди на тому місці , де росте багато сосни і кедра. А на цих горах майже немає лісу . Ми загинемо .
– Ні , шановна Вовчиця, не згинемо. Я знайшла нашу стежку . Ось після свята ми одразу підемо на той бік гір . Ми спасемося . І діти наші залишаться з нами і виживуть. Встигнемо.
Вовчиця подивилася на стадо , яке чекало від неї кожне слово про свободу і життя.
– Коли я йшла в горах , я почула розмову птахів. Вони літали над горами. Вони розповідали про літо , що літали над морями і океанами , де бачили інших звірів і птахів. Далеко в лісі , густому , вони бачили птицю – папуга . Він весь чорний , а на голові у нього чубчик – білий. За це його називають – птах- цар , на далекому острові , за океаном. Він ватажок своєї зграї на зеленому острові. І так само , як у нас , він править лісом з іншими зграями і стадами . Влітку , при появі білого Місяця, на острові починається свято. У цей час наступають теплі дні , і немає дощів. Ось тоді всі звірі і птахи збираються на Зеленому острові. Птахи співають , а звірі показують свої бої. І ми зараз підемо на свято і покажемо , на що ми здатні. Наші танці в горах завжди викликали радували всіх.
– Добре , – сказала старша Вовчиця.
І ось всі звірі і птахи в Карпатах, зібралися на свято Нового Року.
Кожна тварина надягло свої зимові наряди . А зірки на небі так і виблискували різнобарвними вогниками. Всі зібралися на невеликому плато і чекали принца Місяця.
Лісовий глухар – ватажок вивів свою зграю на плато і мовчки , дивився на всіх. Його копалухі сиділи на старих каменях гори. Вони ще далеко , за скелями , почули звуки горна сойок і Клєстов . І тепер , просто сиділи і дивилися на сход звірів і птахів. Головний Глухар важливо стояв на плато перед майданчиком , де звірі і птиці мали зійтися у новорічних танцях .
Під спів гірських птахів , високо в небі з’явився Місяць .
Вона була так чудова, що всі завмерли , захоплено поглядаючи на свого Принца.
Місяць ступила на найвищу вершину Карпат, обережно пройшла , зачіпаючи , сріблястою з білим перлами накидкою , сніг. Її голова була увінчана короною з маленьких блакитних і білих діамантів. На жовто -білих волоссі , які були заплетені в маленькі кіски , та так, що вони збиралися в корону , сиділа справжня , срібна корона , з блакитних і білих каменів.
Навколо Місяця літали білосніжні сніжинки в пухнастих сукнях і танцювали з зірками .
Тільки одна людина , стояв за скелею і дивився на новорічний хоровод в горах . Він давно почув дивні звуки , якогось ріжка. Але не знав , що в лісі , теж бувають свята тварин. Він давно відстав від своєї групи і тепер не знав куди йти. Молодий хлопець , в розпатланих одязі і з важким подихом , стояв за скелею і спостерігав за подіями. Він сильно хотів їсти , але зараз , коли звірі та птахи , видно було готувалися до якихось подій , вирішив , що не варто їм заважати.
Місяць освітив всі гірські вершини , і сніг заблискав ще яскравіше.
Все навколо блищало й переливалося від безлічі променів Місяця і зірок , які грали і бігали по небу.
Вовчиця танцювала , гордо піднявши голову. Маленькі звірі з стада вийшли на середину і утворили гурток , за яким вони ходили і кивали головами в такт пісні старої кабаргу .
Вовчиця співала про зелені карпати, про сонце , промені якого опускалися на землю і гріли її . А потім на землі з’являлося багато ягід.
Вовк обернувся і завив свою пісню про тяжке життя в горах і лісі. Звірі в лісі його поважали. Він вів свою зграю далеко в гори , де можна було сховати від холоду. У горах мороз дужчав і ще більше морозив . Але в печерах було тепло і можна було перечекати зиму .
Зайці – біляки танцювали і барабанили по камінню лапами. Маленький оркестр грав гірську пісню про Саянах , про літо, що пішло і веселих днях.
Ведмеді кружляли під спів сойок і Клєстов . Яскраві , чорно -червоні глухарі , вийшли на галявину і танцювали з копалухамі . У небі весело щебетали синички зі снігурів . Вони немов різнокольорові кулі перекидалися в повітрі і падали на каміння , відпочиваючи після веселого танцю.
Раптом стара Вовчиця зупинилася . Вона нахилила голову і попросила принца Місяця :
– Прости, дорогий наш Принц. Але я вже стара і не можу так багато танцювати з вами. Дозволь мені відійти в сторону і відпочити. Хай молоді веселяться в нашому царстві .
– Добре . Ти , стара Вовчиця, можеш відійти , але молоді звірі з твого стада повинні мені показати свій танець гір .
І тоді на плато вийшли два молодих звіра. Вони встали в бойову стійку полювання. І всякий раз , коли вони сходилися , лунав стукіт голів. Він ще довго висів над горами і потім затихав , віднесений вітром .
Звірі і птахи ще довго веселилися в горах .
Принц Місяць сидів на троні і з усмішкою дивився на бої молодих звірів , танці глухарів , і слухала спів птахів. А в горах , вже починався сход лавин. Снігові вали невеликими частинами скочувалися в ущелини і покривали тишу, і звуки танців звірів , гуркотом каміння .
На ранок , Вовчиця та її стадо пішли на інший бік Карпат, щоб знайти собі корм.
Високо в горах , небо було всіяне яскравими зірками , затонулими в тумані сніжної пилу , зійшли лавини .
Молодий хлопець прокинувся і нікого не побачив. Він знову пішов шукати вихід з гірського лабіринту.”